Sonntag, 26. Oktober 2008

محرومیت از تحصیل ۴ محرومیت از تحصیل ۴ دانشجوی دانشگاه شیراز و احضار بیش از ۵۰ دانشجو به کمیته انضباطی

محرومیت از تحصیل ۴ محرومیت از تحصیل ۴ دانشجوی دانشگاه شیراز و احضار بیش از ۵۰ دانشجو به کمیته انضباطی
خبرنامه امیرکبیر: افزابش فشارها بر دانشجویان دانشگاه شیراز با صدور احکام محرومیت از تحصیل و احضارهای گسترده به کمیته انضباطی، روندی تصاعدی پیدا کرده است.

حمداله نامجو (مدیر مسئول نشریه دانشجویی متن)، ناهید افراسیابی (مدیر مسئول نشریه دانشجویی رهگذر)، اسماعیل جلیلوند (مدیر مسئول نشریه دانشجویی عصیان) و سحر یزدانی (مدیر مسئول نشریه دانشجویی قاصدک) با احکام کمیته انضباطی دانشگاه شیراز، از تحصیل محروم شدند. همچنین بیش از ۵۰ دانشجوی دختر این دانشگاه به بهانه واهی “بدحجابی” به کمیته انضباطی احضار شده و ۳ نفر از آنان از دانشگاه اخراج شدند.

در بین دانشجویان محروم شده از تحصیل، حمداله نامجو و ناهید افراسیابی هر کدام به ۲ ترم محرومیت از تحصیل محروم شده اند که یک ترم آن اجرایی و ترم دیگر آن معلق است. همچنین اسماعیل جلیلوند و سحر یزدانی پور هر کدام به ۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده اند که به صورت معلق می باشد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این دانشجویان در طی تجمعات آذرماه سال گذشته در دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی احضار شده بودند. پس از آن تجمعات، این ۴ دانشجو به اداره اطلاعات استان فارس احضار شده و تحت بازجویی قرار گرفته بودند. شایان ذکر است با احکام صادر شده نشریات این دانشجویان نیز از حق انتشار محروم می شوند.

همچنین در اقدامی دیگر سه تن از دانشجویان دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی احضار شدند. کاظم رضایی، آلما رنجبر و حمداله نامجو (مجددا و اندکی پس از دریافت حکم محرومیت از تحصیل) سه دانشجوی احضار شده می باشند. هفته گذشته نیز امین درستی، نوید غفاری و اکبر حسن پور سه دانشجوی دیگر این دانشگاه نیز به کمیته انضباطی احضار شده بودند.

این روند گسترده برخورد با دانشجویان دانشگاه شیراز که بلافاصله پس از اعتراضات دانشجویان دانشگاه شیراز به حضور علی لاریجانی در این دانشگاه آغاز شده است، با احضار ۵۰ دانشجوی دختر به عنوان “بدحجابی” شدت یافته است. به گزارش دانشجویان دانشگاه شیراز، مسئولین کمیته انضباطی دانشگاه شیراز از این دانشجویان دختر خواسته اند در ابتدا تعهد دهند که وضع پوشش خود را تغییر می‌دهند و سپس در انتظار صدور حکم انضباطی برای خود باشند.

بنابر گفته مسئولین کمیته انضباطی دانشگاه شیراز تاکنون ۳ دانشجوی دختر این دانشگاه به بهانه بدحجابی اخراج شده اند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از ابتدای ریاست محمدهادی صادقی در دانشگاه شیراز که با شروع دولت نهم همراه بوذه است، این فشارها بر فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز با هماهنگی با کارپرور رئیس کمیته انضباطی دانشگاه، به شدت افزایش یافته است؛ انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه به صورت غیرقانونی منحل گردیده و نام آن به انجمن مستقل منتقل شده، نشریات منتقد دانشجویی توقیف شده و شورای صنفی دانشجویان نیز با رد صلاحیت ۱۰۸ کاندیدای آن در اختیار حامیان رئیس دانشگاه قرار گرفته است.

همچنین بنابر گزارش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر ایمانیه رئیس این دانشگاه یکی از ویلاهای بیمارستان نمازی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد را به معاونت امور دانشجویی حراست دانشگاه واگذار کرده است. این اقدام توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حالی صورت گرفته است که طبق وصیت مرحوم محمد نمازی، واقف بیمارستان نمازی، ویلاهای این بیمارستان تنها باید در اختیار پزشکانی قرار گیرد که در این بیمارستان مشغول به کار می باشند.

این ویلا در حالی در اختیار معاون امور دانشجویی حراست قرار گرفته است که طی سه سال ریاست ایمانیه بر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار و با احکام مختلف روبرو شده اند و جو سرکوب و محدود کردن دانشجویان این دانشگاه به شدت افزایش یافته است.

Keine Kommentare: